Sibelga Rapport Annuel 2018 Onze teams in het digitale tijdperk

Onze teams in het digitale tijdperk

“Sibelga bestaat dankzij haar gemotiveerde en geëngageerde personeelsleden, die trots zijn om te komen werken en weten waarom ze ’s morgens hun bed uitkomen”. Zo verwoordde Marie-Pierre Fauconnier het in november bij haar aanstelling aan het hoofd van de onderneming.

Er kwamen dit jaar heel wat projecten tot stand, met name rond digitalisering en welzijn op het werk. Enerzijds om onze ongeveer 1000 medewerkers het leven makkelijker te maken, anderzijds om onze klanten een betere dienstverlening te kunnen bieden.

Een nieuw management

Een markant feit het afgelopen jaar, was het aantreden van een nieuwe directie. Die heeft alle troeven in handen om de drie grote uitdagingen aan te gaan waar Sibelga mee te maken zal krijgen: de toegang tot energie voor iedereen, de energietransitie en de digitale revolutie.

Meer
Sibelga Rapport Annuel 2018

De digitalisering van het werk

Het gebruik van nieuwe technologieën neemt hand om hand toe. Een fantastische kans om onze klantenservice te verbeteren. Zodoende worden de metiers en de interne praktijken in vraag gesteld, om ze efficiënter en flexibeler te maken. Op opleidingsvlak, op het terrein of in ons veiligheidsbeleid: Sibelga gaat voor digitalisering. Dat blijkt duidelijk uit de voornaamste realisaties van het afgelopen jaar.

Meer
Sibelga Rapport Annuel 2018

De dagelijkse praktijk

De levenskwaliteit op het werk vormt sinds lang een speerpunt van ons HR-beleid. Creativiteit en engagement zijn daar immers onlosmakelijk mee verbonden. Als het op rekruteren aankomt zijn er dan ook geen betere ambassadeurs dan onze eigen medewerkers. Omdat wij het welzijn op het werk en de aantrekkelijkheid van Sibelga als werkgever voortdurend willen verbeteren, hebben wij dit jaar opnieuw concrete oplossingen getest voor de organisatie van het werk, het verminderen van stress en de mobiliteit.

Meer
Sibelga Rapport Annuel 2018

Onze medewerkers in een paar cijfers

Geslacht

  • Vrouwen
  • Mannen

Leeftijd

  • - 25 jaar
  • 25-34 jaar
  • 35 - 44 jaar
  • 45 - 54 jaar
  • 55 jaar en meer

Anciënniteit

  • 0 - 5 jaar
  • 6 - 15 jaar
  • 16 - 25 jaar
  • 26 - 35 jaar
  • 35 jaar en meer

Departementen

  • Contact met de klanten
  • Technisch beheer van de netten
  • Administratieve ondersteuning, IT,...
  • Asset Management