01

Verder inzetten op digitalisering

Tijdswinst, meer reactiviteit, betere communicatie, een service op maat, interactiviteit …: ook onze klanten hebben heel wat te winnen bij de digitalisering en dat weten we. Daarom ontwikkelden we nieuwe services om hen het leven makkelijker te maken en hen performantere diensten te kunnen bieden.

Sibelga Rapport Annuel 2018 Verder inzetten op digitalisering

My Sibelga, zoveel eenvoudiger

Een afspraak maken, zelfs buiten de openingsuren van onze Klantendienst. Dat kan voortaan dankzij een nieuwe functie via het portaal My Sibelga. Elke klant kan online een afspraak aanvragen voor eenvoudige interventies waar geen voorafgaandelijke studie voor nodig is (wijziging van het vermogen, tariefwijziging, wegnemen van een meter …). Enkele muisklikken … en de afspraak ligt vast. De klant krijgt twee dagen op voorhand een bevestiging via sms, en de dag zelf volgt nog een tweede sms.

Sibelga Rapport Annuel 2018

De Klantendienst op de sociale media

Onze klanten maken steeds vaker gebruik van de sociale media om met Sibelga in contact te treden. Voor aanvragen konden ze de medewerkers van de Klantendienst rechtstreeks telefonisch of via e-mail contacteren, maar sinds maart kan dat ook in het openbaar via de sociale media (Facebook en Twitter). Zo spelen we nog beter in op de behoeften van onze klanten.

Sibelga Rapport Annuel 2018

Bij de dienst Klantenwerken

Sibelga werkt verder aan het optimaliseren van de klantenaanvragen, van het eerste contact tot aan de uitvoering van de werken. Met de ingebruikname van de applicatie Crystal slaat de dienst Klantenwerken de weg van de digitalisering in. Crystal is een systeem voor Customer Management waarmee we over één enkel dossier beschikken per klant. De technici op het terrein beschikken nu over een tablet die verbonden is met een specifieke applicatie om de planning aan te passen, het dossierbeheer te vereenvoudigen, de kwaliteit van de verzamelde gegevens te verbeteren en te beschikken over up-to-date dossiers van de klanten met wie ze tijdens hun werkdag in contact komen.

Sibelga Rapport Annuel 2018
Sibelga Rapport Annuel 2018

Tevreden klanten

Sibelga luistert naar wat de klant te zeggen heeft om beslissingen te nemen en constante verbeteringen door te voeren. De resultaten van de tevredenheidsenquêtes spreken voor zich : residentiële klanten zijn heel tevreden!

Onbeschikbaarheid van het elektriciteitsnet